klik2 dan beritahu saya..

EXCHANGE LINK

21 September 2011

Menyebarkan link jemputan Segmen : Blackrosehunter's 1st Giveaway

 BAru nak bermesra dengan blog..xder benda nak share..aku bantai jer join apa yang patut...

Aku Copy  dari SINI.


Giveaway ini penganjur menggunakan punchtab. Punchtab ini sudah banyak digunakan di luar negara namun di Malaysia masih baru. Sekarang ini blogger otai makin banyak menggunakannya. Mudah je kalau nak join..

Silakan ke LINK INI. dan jangan lupa turut serta..okay!

Hadiah yang akan anda dapat jika berjaya :

1x Domain ( .com/.net/.org ) percuma
1x RM10 topup untuk telco (celcom/maxis/digi)


semoga berjaya..ok!

15 Jun 2011

22 Mei 2011

Aku Juga Pernah Begitu....!



Assalamualaikum......sahabat blogger apa khabar ??

...Dinaz keluar 'bertapa'...macam fresh rasanya...huhu , untungynya ada yang menyedarkan aku dari lemas dengan arus dunia yang semakin mencabar ini...Alhamdulillah.

Apa yang aku sesalkan adalah....sesuatu yang pernah aku lakukan seketika dulu....

"Aku Pernah Begitu.....", mungkin anda juga...(baca seterusnya..tapi maaf jika ada yang terasa..sekadar berkongsi apa yang aku dapat dari Fb seseorang...terima kasih kepada pengarangnya).



13 ALASAN TIPIKAL WANITA YG TIDAK MENUTUP AURAT

Pernah nasihat atau tegur kawan-kawan anda yang tidak menutup aurat? Jom kita tengok apakah alasan yang selalu digunakan wanita yang enggan menutup aurat apabila ditegur kesalahan mereka itu. Dan apa jawapan yang mungkin sesuai untuk mereka.

1. Semua yang tutup aurat, kompom masuk syurga ke?
-Tidakkah kau tahu??Setiap Muslim mmng dipastikan pd akhirnya akan masuk SYURGA tapi tidak ada yg menjamin sebegitu mudah kau lulus sebelum melewati NERAKA..setelah diHISAB...masayaallah,Rasulullah saw. bersabda,
"Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya."..Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.

2. Tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak. Mengumpat orang.
-Bila Iblis tak mahu ikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, dia menyalahkan perintah Allah itu. "Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia". Samalah dengan tudung. Tudung pula yang disalahkan, " pakai tudung tak mestinya baik..bla...bla...bla..."

3. Macamlah kau bagus sangat nak tegur aku. Kau dulu lagi jahat nak mampos.
-Tidak tersabit larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk Islam untuk pergi berdakwah kepada kaumnya. Maksudnya, dakwah itu tuntutan. Selagi kau Islam, dakwah tu wajib walaupun kau sendiri tak berapa betul. Sekurang-kurang dia insaf dan bertaubat sekarang.

4. Walau kami pakai seksi tapi hati kami baik.
-Adakah kau mendakwa diri kau mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi dan kononnya ia sudah cukup menjamin maruah diri kau tanpa perlu menutup aurat?

5. Pakai jarang ke ketat ke, itu hak kami. Kalau tak suka jangan tengok.
-Adakah kau berani menjamin bahawa semua lelaki ajnabi mempunyai hati suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan syaitan serta nafsu yang membuak-buak?

6. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang kepada individu yang memandang kami.
-Seksi atau tidak, kau tetap berdosa walaupun hanya menayang sehelai rambut kau.

7. Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa.
-Apakah ibadat kau diterima? Kau yakin cuma dengan berpuasa sudah cukup untuk menjamin kau masuk syurga?

8. Sukahati kamilah nak pakai macam ni. Kami tak susahkan hidup orang lain.
-Kau sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik, suami serta orang lain dengan menarik mereka ke neraka bersama kau disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik kau.

9. Apa yang kami pakai, ini antara kami dengan Tuhan.
-Berani cakap di dunia, berani ke kau cakap macam tu depan Allah nanti? Lawan perintah Allah, Neraka tempatnya.

10. Kami pakai seksi macam ni, sebab ikut arahan photographer/pengarah filem untuk disesuaikan dalam scene. (ayat artis)
-Sanggup patuh arahan mereka daripada patuh suruhan Allah?

11. Bukan kami tak mahu menutup aurat, cuma masih belum sampai seru.
-Mati tidak mengenal usia. Tak takut ke mati dalam usia muda? Tak sempat nak bertaubat nanti.

12. Takkan nak buat perubahan secara drastik? Slow-slow la..
-Boleh ke cakap kat Malaikat Izrail nanti, tunggu kejap! Lepak la dulu. Jangan ambil lagi nyawa aku.

13. Tutup aurat tu bagus tapi kami tidak mahu hipokrit kerana tidak ikhlas melakukannya.
-Kalau begitu kau sebenarnya memang hipokrit kerana tidak ikhlas beragama Islam.“Wahai wanita, setiap ciptaan tuhan yang berharga di dunia ini akan terlindung dan amat sukar untuk diperolehi. Di mana kamu boleh dapatkan permata? Tertanam jauh di perut bumi, tertudung dan dilindungi. Dimana kamu jumpa Mutiara? Terbenam jauh di dalam lautan, tertudung dan dilindungi oleh kulit kerang yang cantik. Di mana kamu cari emas? Terperosok di lapisan bumi tertudung dengan lapisan demi lapisan tanah dan batu. Tubuh kamu adalah suci malah lebih berharga daripada emas mahupun permata. Oleh itu kamu juga perlu bertudung dan melindungi diri kamu.”

p/s:kawan2..same2 kita renungkan.Selagi kita bernafas di muka bumi illahi ni,selagi itulah kita perlu berusaha utk menjadi yang terindah yukk:)terindah di mata Allah..berkejar2 ke syurga Illahi..Jgn kita bebankan bahu ayah,suami dn adik@abg..Perubahan itukan disukai Allah...
Wallahu a’lam bishshawab wAssalamualaikum Warahmatullah Wabarakatuh,..

klik-klik dan maklumkan saya.

Catatan Popular

Dari mana datangnya tetamuku..