klik2 dan beritahu saya..

EXCHANGE LINK

24 Januari 2011

Malas bersenam..tapi nak nampak muda selalu..cmner tu!!

Bila si dia bertanya....aku pon berkata.

Siapa yang tak ingin nampak muda kan? Banyak usaha dilakukan seperti bersenam, diet sihat dan ada juga yang sanggup buat pembedahan plastik....euuu takutnyer !!...

Sebenarnya takyah minum ubat pelangsing atau buat perawatan tubuh berlebihan, kita juga boleh awet muda sentiasa..ada caranya..

nak tahu tak cmner...senang jer,

Pilihan makanan .. ada banyak makanan yang membuat badan lebih sihat tetapi ada juga yang secara perlahan membuat badan jadi gemuk dan kulit berkerepot...

sebelum ni aku selalu makan roti gardenia putih, kentang goreng dan nasi putih, memang sedap tapi karbohidrat yang memberi rasa manis di dalamnya tanpa disadari masuk berlebihan .

Boleh jadi penyebab bahagian punggung lebih besar * wow! ada orang suka tengok*...dan perut gendut. Kandungan gula dalam karbohidratnya juga boleh menjadi musuh untuk kulit.

So, aku dah tukar kepada roti gandum, beras merah dan beras hitam. Selain lebih kaya serat dan mineral juga memberi kekenyangan yang lebih sihat.

lepas ni nak makan bubur hitam jelah...tapi kasi tawar sikit.

amacam nak cuba ??

aik! macam tau-tau plak jiran sebelah ni...

ok. nak bukak pintu jap..

cau dulu..see u.

4 ulasan:

  1. x pernah dgr pun. . bubur hitam. .

    BalasPadam
  2. Ria, esok aku tunjukkan okay..haha

    BalasPadam
  3. bagus gak info ni...tq sbb sudi share ye.

    BalasPadam

Terima Kasih...Dinaz sedia mengunjung balas ke blog link anda secepat mungkin InsyaAllah...hepi hepi selalu.

klik-klik dan maklumkan saya.

Catatan Popular

Dari mana datangnya tetamuku..

Arkib Blog