klik2 dan beritahu saya..

EXCHANGE LINK

27 Disember 2010

Dengan Orang Baru..bagaimana menghasilkan cinta baru??

Dianz selalu bertanya dan itu lah sifatnya yang korang perlu tahu jika ingin berdampingan dengan gadis ini...

tapi hari ini sewaktu makan-makan pagi bersama teman rapat ..Dinaz pula ditanya dengan persoalan begini..

Bagaimanakah mahu melupakan kekasihnya setelah kini dia bergelar isteri kepada lelaki lain ? Bagaimana mahu menghasilkan cinta baru yang dapat membuatkan dirinya melupakan kenangan lalu dan bahagia dengan kehidupan kini ?

Aku ingin menjawab dalam keadaan yang tiada pengalaman dan untuk tidak menghampakan teman ku itu maka inilah jawapannya *dari pembacaanku sebelum ni*

Jawapannya ialah dengan memberi cinta baru dengan membuka hati dan terus memberi harapan kepada cinta baru ini dan berusaha melakukan yang terbaik.
Jika dahulu dia pernah dicium oleh kekasihnya maka kini dia harus mencium suaminya dengan ciuman yang lebih manis, romantis dan lebih banyak. Jika dahulu dia pernah diberi hadiah oleh kekasihnya maka kini dia perlu berusaha memberi hadiah kepada suaminya.

Jika dahulu dia pernah berzina dengan kekasihnya ??

..aku tersentap seketika..biar betul akak ni *nampak cm bagus sangat sebelum ni aku memang kenal dia sebagai staf lama di sini*

aku dah beri jawapan kepadanya..tapi taktau lah dia boleh terima ke tak...

nanti kita sambung lagi...

Psst..korang punya pandangan boleh la share di ruangan komen..mana la tau korang lagi berpengalaman (bukan pasal zina tu ek) dalam kehidupan berumah tangga dan berkasih sayang.

..see u.

8 ulasan:

  1. bukak buku baru sajalah..
    fokuskan pada yang halal...
    usah diingat2 cerita lama..

    BalasPadam
  2. pandang ke depan
    insyaAllah yg baru itu cukup mmbahagiakan

    BalasPadam
  3. Mungkin kejujuran diperlukan sedikit bab ini. Samada dia suka atau tidak, kalau boleh cerita hal yg lalu supaya bila dah kawin nanti hal ini tak dijadikan topik untuk bertengkar pula.

    Ya lah kalau dah cerita dan dah agree, maka tak boleh ungkit balik. Plus, ia boleh jadi panduan sejauh mana cinta tu kalau ada pada dia.

    Hmm.. ok ke tu, Saya pun bukan expert. Cinta few months terus kawin. Sblm tu cinta monyet aje.. :D

    P/S: Thanks sbb singgah my blog dear. Have a nice day.

    BalasPadam
  4. >Ismail N, ok jg tu..tapi kekadang kita mmg nak berterus terang dalam segala hal, ini harus dilakukan sblm melangkah ke alam pernikahan..tapi dalam kes ni akak ni dahpun nikah dgn org baru tu...yg diharapkannya adalah kebahagian baru...mestikah kejujuran akan merubah kpd kebaikan atau sebaliknya..
    *Thanks atas pandangan anda..

    BalasPadam
  5. jwpan yg biasa org akan bg ialah....terus kan masa depan...dont turn back!! err,actually susah nk lpe kan yg lama nie........but insyallah....secara perlahan kita akn lper juga

    BalasPadam
  6. sebaiknya walau bagaimana baik atau istimewa pun bekas kekasih itu, lupakan saja dia dan cerita2 dulu. Kita ada hidup kita skrg.. mungkin begitu juga dengan si dia .. apa yang penting jgn cuba membandingkan suami kita dengan sesiapa pun apatah lagi yang dulu itu.. sebabnya klu kita bandingkan dah tentu2 yang istimewa itu akan nampak lebih baik dan menjadi lebih istimewa sehingga kita lupa untuk melupakannya..

    BalasPadam
  7. >Hanis Azla n Ai Yu,
    ..SiDia yang baru dengan kisah yang baru.

    BalasPadam

Terima Kasih...Dinaz sedia mengunjung balas ke blog link anda secepat mungkin InsyaAllah...hepi hepi selalu.

klik-klik dan maklumkan saya.

Catatan Popular

Dari mana datangnya tetamuku..