klik2 dan beritahu saya..

EXCHANGE LINK

18 Februari 2011

Efek Warna Merah...



ada bagus ada tidaknya...

bagusnya boleh menarik perhatian pelanggan kalau restoran cm KFC, PizzaHut dan macam-macam lagi lah...

mesti ada warna merah kan!


Warna merah ini akan membangkitkan emosi mulai dari perasaan hangat dan nyaman sampai perasaan marah dan permusuhan...(harap tidak terjadi kepada blogger yg mengekalkan warna ini)

menurut kajian kesan warna ke atas psikologi manusia, warna merah dipercayai dapat membuatkan kita berasa lapar...korang tak caya cuba pandang warna merah then perut terus akan berkeroncong...erk! tu bunyi cacing dalam perut kepanasan..heeee..

Dinaz taknak memanipulasi korang yang menyinggah di sini , sebab tu dah takde warna merah pada background header n entri kali ni ..kat sini tak disediakan sajian makanan berbayar maupon free..hahaha cuma ada entrin n widget untuk ditatap.

aku pon taknak korang datang dengan imej berkaca mata hitam...nanti semua tak nampak apa yang aku taip..

so, jalan yang paling mudah adalah...hilangkan warna merah di sini...

Psst...Merah yang cerah, memberi kesan hangat yang kuat bahkan dapat memicu emosi. Merah biasanya diasosiasikan dengan cinta, kehangatan, dan kenyamanan. Merah juga dianggap sebagai simbol kegairahan hidup, atau bahkan marah, warna yang membuat perasaan kegembiraan..itu kata mereka dari perbagai sumber internet.

apa pula kata anda?

8 ulasan:

  1. kebetulan, arini aku pakai baju warna merah.

    BalasPadam
  2. selamat tengahari dinaz...kak ayu datang bawa lauk ayam goreng,...

    heheheheh...warna kecoklatan, tapi kak ayu pakai tudung merah menyala....

    BalasPadam
  3. pernah baca kat mana ntahh... hehehehe

    BalasPadam
  4. Bagaimana plak dengan cakapmerah??? hohoho terpromote blog sendiri plak... gagagaga

    BalasPadam
  5. Merah mudah nampak. Kalau jauh sekalipun bila nampak tulisan besar kfc, McD, pizzahut mesti anak kakak dah kata wah.....

    BalasPadam

Terima Kasih...Dinaz sedia mengunjung balas ke blog link anda secepat mungkin InsyaAllah...hepi hepi selalu.

klik-klik dan maklumkan saya.

Catatan Popular

Dari mana datangnya tetamuku..

Arkib Blog