klik2 dan beritahu saya..

EXCHANGE LINK

14 Februari 2011

Nampak Laksa Teringat Kelantan !



...nampak signbord LAKSA je kat tepi jalan tadi, tak singgah beli pon...sebenarnya aku ni bukan penggemar laksa tapi saja nak kongsi pengalaman semasa aku pertama kali ke Kelantan.

Masa tu aku baru habis belajar...ikut kawan ke sana, nama kampung tu pon aku dah lupa...dia cmni, sampai je kat satu kampung tu kita tumpang parkir keta kat umah orang , lepas tu tunggu bot untuk ke seberang perkampungan nelayan..rumahnya boleh dikatakan kat pulau la jugak sebab kelilingnya air belaka...tak sangka aku sampai ke situ...dia jenis tak banyak bercerita tentang kampungnya..aku pon main belasah je ikut ke mana orang nak bawa...naseb baik dia tak jual aku..kalau tak blog ni pon takde kot...haha ke situ plak aku mengarut..pe dah!

Cite panjang pon ngarut je kan...dalam fikiran aku ni cuma nak tanya korang espesli orang Kelate la kan.. ...ada lagi tak suasana makan 'Laksa Kelantan' dengan menggunakan tangan ??

dah lama tak ke sana, aku rindu la suasana tu....kalau buat cmtu (makan laksa dgn tangan) kat rumah aku mau kena gelak nanti..

p/s : Tiada unsur penghinaan dalam tulisan saya malah apa yang cuba disampaikan adalah berkaitan ciri budaya setempat yang perlu kita pelajari

11 ulasan:

  1. erk.makan laksa gune tangan
    pelik~~~

    BalasPadam
  2. @Anisa Hang Tuah
    ye anis..biasa la bg org Klate...tu arr nak tau masih ade lg ke??

    BalasPadam
  3. @Ayuni
    makan dgn tangan memang lazat..try la makan benda berkuah cmtu...haha boleh kan Ayuni ?

    BalasPadam
  4. la..mkn laksa gne tangan? jenuh tu..

    BalasPadam
  5. cik ila klate gk,mmg dr kecik,ktorg mkn laksa or laksam dgn tangan...xtaw la budaya ke ape,tp rsenye dlu2 je kot buat..skrg org sume pkai sudu...biase la,keadaan dh berubah..hehe

    BalasPadam
  6. penah gak makan laksa dgn tgn kt klate...time sepupu akad nikah...smua sdara dari Penang terpinga2 nk mkn ke x...hehehe...

    BalasPadam
  7. salam...
    ambo berahi benar laksa klate....lama benar tak makey laksa....makey dengey tangey hok sedak...

    BalasPadam
  8. yer...pantai timur memang makan laksa, laksam guna tangan. GANU, KELATE memang guna tangan. heheh takmalu pun nak ngaku. lagi feel la kalau guna tangan nih ;)

    BalasPadam
  9. bukan kelantan jer sis, org terengganu pon mkn laksa guna tangan..sy tgk kakak ipar sy mkn laksa cam mkn nasi!

    BalasPadam

Terima Kasih...Dinaz sedia mengunjung balas ke blog link anda secepat mungkin InsyaAllah...hepi hepi selalu.

klik-klik dan maklumkan saya.

Catatan Popular

Dari mana datangnya tetamuku..

Arkib Blog