klik2 dan beritahu saya..

EXCHANGE LINK

14 Februari 2011

Sup spesel..banyak khasiatnya (part 1)



Salam..hai bloggers , dinaz baru balik dari ziarah...bukan ziarah blog tapi ziarah orang...hahaha..kawan ayah staf lama kat ofis dia la.

Korang mesti nak tahu benda baru ni kan..tak tau lah baru bagi aku..kemaruk plus jakun ko..takper..bole dimaafkan sebab kita ni genarasi baru kan!

kebetulan kitaorang sampai time hujan lebat..lepas maghrib plak tu, memang lapar tul time tu...
makcik tuan umh tu kata dia ada buat sup spesel...waa..memang kena tepat pada masanya...

tak lama dalam rancak berborak-borak, makcik keluarkan satu mangkuk besar berisi sup..memang trangkat baunya teramat sedap..fuhh! rugi kalau tak makan..

makcik tu cakap "ni la sup spesel tu....2 jam makcik masak ni tawu"
aku tengok lain macam je "sup ape ni makcik"..
"sup cekir ayam" katanya..aku agak terkejut sebab tak pernah tau langsung...
"sedap..banyak khasiatnya...bole ubat berbagai penyakit" kata makcik tu lagi...

aku ni memang jenis tak lalu makan benda-benda pelik..apa lagi dalamnya dah aku ketahui...
Apa tu 'cekir ayam'. korang tau tak ni ??

kita sambung esok erk !
nak bersihkan badan n cuci muka dulu...

cau.

1 ulasan:

Terima Kasih...Dinaz sedia mengunjung balas ke blog link anda secepat mungkin InsyaAllah...hepi hepi selalu.

klik-klik dan maklumkan saya.

Catatan Popular

Dari mana datangnya tetamuku..

Arkib Blog